Infoblad + Update

Tycker det är skitsvårt rent ut sagt med infobladet. De måste ju vara perfekt alltså.

Informationsblad

Efter vigseln fotograferas brudparet. (vilket beräknas ta ca en timme), under tiden ges gästerna tillfälle till mingel vid festlokalen.

Allergi/vegetarisk mat

 Om ni har speciella önskemål kring middagen var vänlig och meddela detta när ni anmäler er.

Dryck

Då vi har festen på Svarta Örnshuset kommer det att serveras dryck under middagen, efter middagen är det betalbar.

Fotografering
Ni som har kamera/digitalkamera, ta gärna med den och hjälp oss föreviga vår dag. Vi skulle bli oerhört glada att få ta del av era bilder från vår dag, därav den bifogade CD-skivan

Toastmaster
 För att underlätta för vår toastmaster Tommy  ber vi er föranmäla planerade tal eller upptåg. Honom når ni på 076-000 2384 eller via å[email protected]

Barn
Barn är hjärtligt välkomna! Då det kommer att serveras alkohol under festen är det upp till varje förälder att bestämma hur länge barnen får stanna.

 Besök vår hemsida: www.emmajimmy.weddingannouncer.com/ där finner ni information om önskelista, vägbeskrivning m.m.


Ös ut om de är något som är meningsfel uppbyggt(?) stavfel allt you name it, ös på. Kom med ideer allt är välkommet. Jag är så kass på sånt här. :)


Fast behöver man egentligen ha med att om de har allergier ska de säga till? Gör man inte det automatiskt? Hmm de skulle jag göra iaf. Inte så man vill gå på ett bröllop och så kan man inte äta något? Hmm.

Kommentarer
Postat av: emma - mamma till meja

det här ska skickas ut tillsammans med inbjudan eller? ser bra ut tycker jag, bara en sak som jag reagerade på. under allergipunkten - "när ni anmäler er" borde kanske vara "när ni meddelar oss att ni ska komma" eller liknande. anmäler låter... som om dom ska på något mindre viktigt eller så, förstsår du hur jag menar?

2009-06-09 @ 10:48:17
URL: http://weddinginjune.blogg.se/
Postat av: Bröllopsbloggen

jag hade allerig grejjen på inbjudan så dom kunde meddela toastmaster det med en gång för att underlätta för kökspersonalen...

2009-06-09 @ 15:15:48
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: Jeanette

Hej!

Ja klänning nr 2 hittade jag på Halens, den finns i blått också!

Tycker absolut ni ska ha med om allergi på infobladet, är själv allergisk och ibland är det lätt att glömma bort att säga till.. Är en sån vardagssak så det är lätt att ta för givet att man antar att någon vet om det..



Vad långt ni kommit med er planering! Kul att följa! Ska sätta mig nu under sommaren och knåpa lite med inbjudningar, infoblad och allt sånt!

//Jeanette

2009-06-10 @ 09:52:22
URL: http://julibrollop.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0